Web trendovi 2021

13.04.2021

Svet digitala svakodnevno se menja, kako korisnici i konkurenati razvijaju nove trendove i očekivanja. Neki od tih trendova su samo prolazni, dok drugi opstaju, a ponekad čak i menjaju celokupnu koncepciju UX/UI dizajna, donoseći novu eru i postavljajući inovativne standarde koje svi moraju da ispune.

To znači da dizajneri i biznismeni moraju da obrate pažnju na koje su to najbolje prakse i najnovije promene u njihovoj oblasti, kako bi svojim klijentima ukazali na inovativnost svog brenda.Kao vlasnik biznisa trebalo bi da znate da su Vaši klijenti velikom većinom prisutni online, i da svakodnevno posete i po desetinu sajtova. Stoga, važno je da preduzmete sve što je u Vašoj moći da upravo Vaš vebsajt privuče njihovu pažnju i zadrži ih. A u tome Vam mogu pomoći najsvežiji i najbolji Ui/UX dizajn trendovi koji će Vašem vebsajtu doneti prednost u odnosu na konkurenciju. Kako biste iskoristili maksimum Vašeg vebsajta, donosimo Vam vodeće UI/UX dizajn trendove koji će učiniti Vaš sajt primamljivijim korisnicima.

DARK MODE

Nesumnjivo vodeći trend 2020. godine kog su, kao svoje alternativne teme prigrlili i vodeći svetski bredovi poput Instagrama, Androida i Apple-a.

Zašto je dark mode tako popularan? Evo nekoliko razloga za to:

  • Moderan je, uglađen i sofisticiran
  • Crna (tamna) pozadina naglašava ostale elemente dizajna
  • Kod OLED/AMOLED ekrana smanjuje potrošnju baterije
  • Manje umara oko u uslovima slabog osvetljenja

Većina aplikacija korisnicima nudi izbor aktivacije dark mode-a po njihovoj želji, dok kod drugih postoji mogućnost zakazivanja paljenja tamne teme.

ILUSTRACIJE

Još jedan trend koji je obeležio 2020. godinu jesu ilustrovani elementi koji doprinose razvoju pozitivnih emocija kod posetilaca Vašeg sajta. Ovi „nedovršeni“ elementi čine celokupan dizajn sajta opuštenijim i autentičnijim. Korisnici vole ovakve „rukom crtane“ elemente i vizuale jer oni daju dozu jedinstvenosti i karaktera celom dizajnu.

Ovakvi „nesavršeni“ elementi mogu Vašem brendu dati notu ljudskosti i osveženja u svetu veb dizajna kojim su godinama dominirali u piksel savršeni elementi. Trend “nesavršenih” ilustracija dopušta Vam da kreirate nešto sasvim jedinstveno što će ugrabiti pažnju kako postojećih tako i potencijalnih klijenata.

 

3D ELEMENTI

3D nije ništa revolucionarno u svetu veb dizajna, a ovi elementi već godinama fasciniraju korisnike Interneta već godinama. Međutim, kako izmenjena i virtuelna realnost postaju sve popularniji u 2020. godini, definitivno je da će se trend hiper realistični 3D vizuali nastaviti i u 2021. Ovaj trend dizajnerima i vlasnicima sajtova pomaže da ohrabre svoje klijente da provedu više vremena na sajtu i potencijalno se konvertuju u kupce. S druge strane, 3D vizuali nude posetiocima jedinstveno iskustvo između stvarnosti i sveta digitala.

Međutim, uspešnost 3D elemenata umnogome zavisi od dizajna korisničkog interfejsa. Stoga, veb aplikacija koja koristi ovakve elemente mora biti dobro optimizovana, i potrebno je da se brzo učitava kako bi takav sadržaj imao željene efekte. U slučaju da se sajt, usled „teških“ 3D elemenata, učitava sporo, ono samo može doneti suprotan efekat.

 

LEBDEĆI ELEMENTI, MEKE SENKE, LEJERI

Šta mislite o kreiranju dubine pomoću lejera? Uglađenim 3D elementima? Lebdeći vizuali i meke senke mogu dati blagi osećaj 3D efekta, doduše mnogo mekši u odnosu na prave 3D elemente. Za dodatnu efektnost primenite senke i lejere na tekst, videe i slike.

Danas, slaganje elemenata predstavlja važnu stvar među UI/UX dizajnerima. Primenjivanjem mekih senki takođe dajete i na dubini. Kombinovanjem ovih tehnika dizajneri mogu da stvore lagan osećaj sajta i da se udalje od klasičnog, „ravnog“ dizajna koji dominira proteklih godina.

 

VUI

VUI (Voice User Interface) može unaprediti Vaše online prisustvo. Virtualni asistent i glasovni chatbot-ovi su uspeli da se tokom ove godine značajno probiju na tržištu veb dizajna, i to ne bez razloga. Oni praktično transformišu način na koji korisnici traže informacije, komuniciraju sa poslovanjima, i uopšte, način na koji koriste Internet.

Implementacijom VUI elemenata možete steći prednost nad konkurentima u industriji.

 

PREZENTACIJA ECOMMERCE PROIZVODA

Bez obzira za koji veb dizajn trend se odlučite, ako ste u eCommerce poslovanju, sigurno želite da predstavite svoje proizvode na najbolji način. Stoga, odbacite stare i dosadne realistične fotografije prigrlite novi, moderan pristup. Ovaj novi UI/UX trend daje online prodavnicama i eCommerce platformama priliku da pokažu svoju kreativnost. Poenta je da „hipnotišete“ mušterije interesantnim i uzbudljivim fotografijama proizvoda. Cilj je da pobudite maštu posetilaca i da ih „naterate“ da se duže zadrže na sajtu.

POMEŠAJTE GRAFIKE I SLIKE

Šta mislite o preklapanju grafike i slika na Vašem sajtu? Ovaj popularni trend dopustiće Vam da istražite svoju kreativnu stranu do maksimuma i implementirate dizajn koji će „oduvati“ Vaše posetioce.

Ovom tehnikom daćete dozu karaktera i jedinstvenosti Vašem sajtu, i doprineti razigranosti ili ozbiljnosti sajta, u zavisnosti od Vaših želja.

Takođe, ovo je odličan način da opravdate popularnost Vašeg brenda i ispričate Vašu poslovnu priču.

 

APSTRAKTNI ELEMENTI

Baze podataka, liste i tabele izgledaju vrlo zastarelo, zamarajuće, dosadno i neatraktivno. Uz apstraktnu vizualizaciju podataka, vebsajtovi mogu korisnicima ponuditi zanimljiv način prezentovanja informacija.

Recimo da se bavite prodajom hardware uređaja, na ovaj način mogli biste predstaviti Vaše proizvode na jedinstven način.

 

REALISTIČNE TEKSTURE

Čini se da se teksture vraćaju na UI/UX dizajn scenu nakon godina i godina dominacije izometrijskih objekata i eteričnih gradijenata. Kreirajte dizajn koji će korisnike navesti da što duže borave na Vašem vebsajtu.

DIVLJE KOMBINACIJE BOJA

Budite odvažni i futuristički kada su u pitanju boje na Vašem sajtu, jer je to jedan od vodećih trendova za narednu godinu. Pokušajte da eksperimentišete sa različitim bojama koje inače nisu kombinovane, kako biste privukli pažnju Vaših posetilaca. Odbacite monotoniju minimalističkog dizajna i nekolicine boja i izdvojite se od ostalih.

Isprobajte nove stvari poput neon boja. Zapamtite, cilj je da Vas primete.

 

ODVAŽNA TIPOGRAFIJA

2020. i 2021. biće sve oko UI/UX dizajna. Istina, to nije ništa novo, ali ona postaje sve popularnija.

Poenta je u tome što većina posetilaca prvo pogleda Vaše naslove. Kako biste privukli pažnju posetilaca, trebalo bi da naslove istaknete odvažnim fontovima. Takođe, oni mogu pomoći u naglašavanju elemenata na sajtu poput kategorija, proizvoda, usluga, itd. Osim toga, kvalitetna tipografija čini celokupan dizajn modernijim.

ZAKLJUČAK

Ukratko, ovo su najpopularniji trendovi za ovu i narednu godinu kada je u pitanju UI/UX dizajn. Kao što možete da primetite, nekoliko trendova je tu već neko vreme (poput 3D elemenata i tipografije), ali ima dosta novih stvari koje će verovatno uticati na digitalni svet više nego što možemo i da zamislimo sada.

Ako ste vlasnik biznisa, probajte da iskombinujete dva ili više trendova kako biste dobili najbolji efekat. S druge strane, potrudite se da se konsultujete sa dizajnerskom agencijom, posebno ako ste novi u digitalnom poslovanju. Profesionalci u ovom polju ponudiće Vam svoje iskustvo i znanje kako bi Vam pomogli da kreirate moderan dizajn koji će se slagati sa Vašim brendom i pomoći da se Vaš brend istakne u industriji.